11 nov. 2009

Prezidentiale 2009

Cand aud de politica mi se face instantaneu greata. Da' o greata de'aia amestecata cu nervi si cu dureri de cap. Dar mai bine sa spun ce-aveam de spus...
Mai sunt cateva zile pana la alegerile prezidentiale si daca ma intreaba cineva(ceea ce s-a si intamplat) cu cine votez, cred ca am o reactie de genul "cetatean turmentat".In primul rand ca nu stiam exact dintre cine ar trebui sa votez, cativa necunoscuti avand "tupeul" de a se baga printre cunoscutii clasei politice contemporane. Apoi ca nici macar nu am de gand sa merg la vot. Ar dura prea mult sa-mi exprim dispretul pentru oamenii politici, asa ca mai bine lasa.
Multe dintre fetele celor cu "sanse" la titlul de presedinte atarna tamp pe toti peretii de-ti vine sa repeti zicala din batrani:"numele prostilor pe toate gardurile"sau blocurile si tramvaiele, mai nou. Toata propaganda aceasta e o risipa de bani care nu are nicio logica intr-o perioada in care se bate moneda pe criza si pe taiatul/redusul din toate partile posibile. Dar se pare ca prostii suntem noi si nu fetele de pe "garduri".
Pana la urma, care sunt oamenii dintre care se va alege viitorul nostru conducator(spre zari mai bune, poate)pentru cinci ani? Am gasit 12 nume:

1.Traian Basescu-PD:"Prima data cand am candidat nu stiam exact ce inseamna. Acum stiu." Oare? Ma tem ca a iesit mai bine atunci cand nu stia. Acum, cand stie, nu cred ca va mai iesi presedinte.
2.Mircea Geoana-PSD+PC: "Dumnezeu sa ne ajute si daca e asa o sa fiu presedinte." Dumnezeu sa ne ajute? Pe cine? Pe cei de la PSD, probabil, ca doar nu se refera la toti romanii.
3.Crin Antonescu-PNL:"Sta in puterea noastra sa schimbam puterea lor." Da, bine spus: "sa schimbam puterea lor cu a nostra".Importanta e puterea, ce conteaza alegatorii?
4.Sorin Oprescu:"Deschideti ochii! Aveti curaj! Romania trebuie sa renasca!" Sa avem curaj sa ce? sa punem stampila? sa schimbam? sau sa ii incredintam lui conducerea? Garanteaza el renasterea? Oare cati dintre noi mai avem incredere in promisiuni, oricat de mici, dar in "renastere"?
5.Corneliu Vadim Tudor-PRM:"Imi voi zdrobi candidatii, cum i-am zdrobit in 2000!" Pot sa rad? Dar sa rad putin mai tare...nu de Vadim ci de "zzzdrobitul candidatilor". Poate cu ciocanul sau cu alte obiecte contondente.
6.Gigi Becali-PNG-CD:"Nu voi lasa tara asta sa fie condusa de niste criminali." ..."intre care eu sunt cel dintai intre frumtasii politici" as completa eu, parafrazandu-l pe Caragiale.
7.Hunor Kelemen-UDMR:"Romaniei i-ar prinde bine un presedinte maghiar." Ma lesi? Ceva de genul:"macar o data, sa vada cum e..."
8.Constantin Ninel Potirca:"Vreau sa integrez rromii in marea familie europeana." Lasa-i ca s-au integrat singuri. Si apoi? pe noi, ceilalti, cui ne lasi?
9.Ovidiu Iane:"Nu am intrat in politica pentru a face bani." Da, am intrat pentru a a face altii, bani, din care imi vor da si mie.
10.Constantin Rotaru:"Capitalismul instaurat in Romania a adus somaj, inflatie, jaf national." Ceva noutati nu aveti? ceva ce nu stim?
11.Eduard Manole:"Candidez pentru a salva ceea ce mai poate fi salvat." Bunul samaritean? Dar se mai poate salva ceva? din ce si pentru cine?
12.Remus Cernea:"Nu mai suport sa aud ca in tara asta nu se mai poate face nimic." Si am decis sa candidez. Deci se mai poate face ceva.

Comentariile pe marginea afirmatiilor candidatilor sunt usor malitioase poate tocmai din cauza ca si eu m-am saturat sa tot ascult promisiuni(a se citi, minciuni).

Un comentariu:

  1. 'Cel mai varstnic locuitor al Satului Timisesti vrea sa voteze Constantin ROTARU, apoi NU si DA'

    '- as fi vrut sa votez ca Romania sa fie Regat,
    - as fi vrut sa votez ca Romania sa fie condusa de un Rege sau o Regina,
    - de pe patul meu de suferinta in boli prin I-ul vot al meu vreau sa VOTEZ pe 22 noiembrie in turul I pe Constantin ROTARU,
    pentru ca mi-a placut cum si ce a vorbit la TVR1 [in data de miercuri 11.11.2009 pana la ora 22:02] si
    pentru ca prin solutiile politice ale Domnului Constantin ROTARU sper ca fiul meu sa nu mai fie persecutat 12 ani sa nu aiba serviciu
    [adica persecutat de Marea Politie Politica GeoanaPSD & BasescuPD-L,
    adica persecutat de teroristii si tradatorii romani de la SIIPI_CIA=UM 0962_CIA Judetul Neamt],
    - de pe patul meu de suferinta in boli prin al 2-lea vot al meu vreau sa NU VOTEZ pentru Parlamentul unicameral,
    - de pe patul meu de suferinta in boli prin al 3-lea vot al meu vreau sa VOTEZ pentru reducerea numarului de parlamentari.'


    [11,12 noiembrie 2009]

    [conform Olga TODIROAE, 89 de ani si 10 luni, cel mai varstnic locuitor al Satului Timisesti]

    RăspundețiȘtergere