7 nov. 2010

Taxi - "Cele două cuvinte"

Nu sunt şi nu m-am putut numi niciodată fan al unui artist. Pot spune doar că Taxi îmi place de mult timp şi  că îmi place foarte mult.
Şi acum, ca de cele mai multe ori,  Taxi reuşeşte să capteze atenţia prin firescul versurilor, prin simplitatea lor; versuri în care se regăsesc foarte mulţi, idei care parcă au fost gândite de mulţi înainte dar pe care Dan Teodorescu reuşeşte să le pună într-o astfel de formă.


Şi pentru că îl iubesc pe Dan Teodorescu şi el nu apare (decât cu vocea, în acest videoclip), pun şi:



"Toata ziua mă învaţă cum e bine să mă-mbrac,
Când e hip să-mi trag sacou, când să-mi pun un hanorac,
Când e cool poliesteru', când e liber la bumbac,
Când e trendy să arăt exact ca un aurolac.
...
Toată ziua mă învaţă cum să fac să satisfac,
Cum să-mi cumpăr ustensile şi un afrodisiac,
Cum s-aprind lumanărele şi cum să trec la atac
Şi să caut punctul ăla fără să am pic de trac.
...
Toata ziua mă învaţă să mă uit la zodiac,
Să fac credite-n prostie că dobânda e un fleac,
Că un hamburger şi-o cola sunt mai cool ca un spanac
Şi conducătorii noştri sunt mai culţi decât Balzac.
...
Şi mă-nvaţă muzică şi asta-mi pune capac,
Spun că ne dau să ascultăm piesele care le plac
Şi că ne formează gustul, deci mai bine ar fi
S-ascult doar ce-mi pun ei şi să nu fiu aşa opac.

Mă învăţ ce să fac, cum să fac, când să fac
Şi mai ales ce să nu fac.
Mă învaţă să mă complac, să mă prefac şi să tac
Şi în prostaţie să zac.

Nu citez din Socrate. Citez din Tupac:
" I don't gïve a fuck!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu