26 sept. 2010

Perle ale elevilor

Se dă textul:
“Obrajii tăi mi-s dragi
Cu ochii lor ca lacul,
În care se-oglindesc
Azurul şi copacul.

Surâsul tău mi-i drag,
Căci e ca piatra-n fund,
Spre care-noată albi
Peşti lungi cu ochi rotund.

Şi capul tău mi-i drag,
Căci e ca malu-n stuf,
Unde păianjeni dorm,
Pe zori făcute puf.

Făptura ta întreagă
De chin şi bucurie,
Nu trebuie să-mi fie,
De ce să-mi fie dragă?”
(Creion, de Tudor Arghezi)
Interpretaţi semnificaţia titlului în relaţie cu textul dat.
Răspunsuri( care mai de care) ale elevilor:
1."Semnificaţia titlului semnifică în textul dat doar un creion, un obiect, dar textul cu cuvintele date de autor semnifică ca si cum obiectul ar prinde viaţă."
2."Titlul de Tudor Arghezi ne arată despre cine vorbeşte autorul deoarece în poezie nu ne arată despre cine este vorba. Eu cred că autorul încearcă să ne transmită un mesaj, deoarece el vede şi frumuseţea amănunţită a unor obiecte care poate la prima vedere par nesemnificative."
3."...Autorul semnificând astfel "Creionul" o fiinţă adevărată."
4."Textul dat de autorul Tudor Arghezi "Creion", semnifică o relaţie de o importanţă deosebită în care autorul îşi exprimă cu drag şi spor sentimentele faţă de acest obiect{creion}.
Este o relaţie în care autorul Tudor Arghezi încearcă să întruchipeze cat mai înţelegător şi explicit, caracteristicile sau caracterizările faţă de acest obiect drag."
5. "În ultima strofă, poetul îşi dă seama că vorbeşte cu un creion, deşi el vorbea precum unei persoane apropiate, făcînd-i tot felul de complimente plăcute."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu