6 mar. 2010

Iluzie optică...(miopică:) )

Mă trezesc eu azi de dimineață, dis-de-dimineață pe la 6.30 pentru că și eu, ca neoamenii, mai am câte puțină treabă și prin week-endul dat liber de noua orânduire capitalistă.
După cum spuneam, mă trezesc, cu ochii lipiți merg spre baie, spre cafea și apoi mă orientez și spre draperie ...nu că mă interesa draperia asa de dimineață dar trebuia trasă ca să văd ce are de gând baba de azi ca să știu cu ce să mă îmbrac.
Surpriză! Spun în gândul meu! Minunea minunilor! Peste noapte au inflorit toți copacii! Da' toți! Și ce bogăție pe ramuri: pline ochi, alb cât vedeam cu ochii...
Parcă era prea de tot. Îmi doresc eu să vină primăvara dar nu cred să mi se fi îndeplinit dorința peste noapte. Așa că mă uit mai atentă: prea mult alb. Prietena mea din clasa a 12-a, miopia(a venit odată cu majoratul, ca semn de maturitate:) , de seriozitate...) îmi juca feste. Era doar zăpadă. Zăpadă peste tot. Îmi amintesc vag că mă prinsese ninsoarea și cu o seară înainte, pe la la 22, la Carmen, și îmi era teamă să nu rămân înzăpezită. Oricum, la cât de înaltă sunt, era posibil să rămân în vreun morman și să ies de acolo odată cu topirea zăpezii. Norocul meu că temperatura nu era mai mare de 0 grade așa că se topea destul de repede în calea mea...dacă nu o fi fost de vină și căldura (of, Doamne!) pe care o eman :) .
După ce am băut o gură de cafea, mi-am pus înaintașii mei cu -2 dioptrie și ceva, ceva astigmatism de sămânță(de-asta sunt asa de aiurită câteodată și de-aici privirea mea "zeflemitoare", "șmecheră" atunci când nu port ochelarii, încruntările, de cele mai multe ori au aceeași explicație pentru că eu sunt o persoană pașnică...mă rog, destul de...)
Da, clar ! nu erau flori. Parcă era prea de tot să fi inflorit și gardul, și trotuarul, și mașinile, și acoperișul centralei din fața blocului...Doar puțină zăpadă scuturată de baba Dochia de pe ultimele ei cojoace. Că multe nu o mai avea! Acum nu mai este vorba de optimism, că doar n-o să ningă pană în aprilie...Am văzut ca poa' să ningă, chiar mult, ne-am convins că anotimpurile sunt la locul lor, liniștite, acum gata ! Să se mai abțină pentru la Crăciunul viitor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu