7 mar. 2010

„Sherlock Holmes”

Pentru că tot am scris despre un film în postul anterior, mi-am adus aminte că acum vreo săptămână am urmărit(e adevărat, în mai multe reprize) și destul de lăudatul „Sherlock Holmes”, film în regia fostului soț al Madonnei, Guy Ritchie.
După cum spune și titlul, la baza scenariului stă cunoscutul personaj al lui Arthur Conan Doyle, detectivul cu o inteligență și cu o logică incredibile. Eroul este jucat de un actor foarte cunoscut, Robert Downey Jr., asistat de aproape la fel de faimosul doctor Watson, jucat de Jude Law. Poate nu mă pricep eu prea bine la cinematografie dar chiar nu prea înțeleg de ce este așa de lăudat filmul acesta, de ce este nominalizat la “Oscar” și de ce a luat “Globul de aur”, Robert Downey Jr., pentru cel mai bun actor. Chiar nu mi se pare un film strălucit. Da, poate scenografia ar fi de apreciat prin reala calitate a iluziei întoarcerii în timp în timpul vizionării filmului. Actorii nu mi-au părut să fi făcut roluri excepționale.
Subiectul este destul de accesibil, mai ales pentru cei care prin adolescență au mai avut pasiuni pentru cărți de Arthur Conan Doyle sau Agatha Christie. Sherlock Holmes intenționează să-l prindă, să-l dea pe mâna justiției pe Lord Blackwood, cel ce pare a se folosi de forte miraculoase, malefice. Acesta se folosește de descoperiri științifice, de experimente pentru a-i manipula pe cei din jur și chiar pentru a-și înscena propria moarte. Reușește chiar să-i năucească și pe Holmes și pe doctorul Watson care nu mai gintele ce-i cu acea "înviere" a Lordului. Normal că detectivul englez reușește să dezlege ițele și să-l anihileze, până la urmă, pe Blackwood.
Sfârșitul e în coadă de pește, Sherlock rămânând cu un nou caz de rezolvat...în următorul film din serie (sigur va urma) îl va urmări pe Moriarty, pentru că el a furat dispozitivul de care ar fi vrut să se folosească Blackwood pentru a controla lumea, pe când Holmes era ocupat cu urmăririle...spectaculoase .
Nu mi se pare un film extraordinar, nu mi s-a părut nici relaxant, nici interesant, nici amuzant...este de văzut în cazul în care ai curiozități, dacă ești interesat de regizor, de actori, de personajele jucate.

Un comentariu:

  1. Da, l-am vazut si eu. Nu mi s-a parut cine stie ce. Dar asa calduros mi l-a recomandat var-mea, ca n-am rezistat tentatiei! Incearca Everybody's Fine. Tocmai l-am vazut si merita.

    RăspundețiȘtergere