Cred ca cei care ne conduc si-au propus cu incapatanare sa ne tampeasca de tot. Ce ma face sa spun asta? Pai, dupa indelungi discutii intre liderul FSLI Liviu Pop si doamna ministresa Ecaterina Andronescu, au rezultat o gramada de posibile schimbari in invatamantul preuniversitar.Toate aceste schimbari ma intereseaza in mod direct pentru ca-mi castig existenta in sistemul condus de d'neaei.
De ani de zile au loc schimbari dupa schimbari, an de an.Structura, curriculum, manuale, examene...mereu se schimba cate ceva , fiecare ministru dorind sa-si puna "pretioasa" amprenta pe invatamantul ramanesc.Care mai de care mai occidental , mai modern, mai invatat.
Cobaii? Profesorii si elevii. Problema ar fi ca schimbari dupa schimbari nu aduc nimic bun , dimpotriva. Profesorii sunt derutati iar elevii merg in virtutea inertiei considerand ca cei de la catedra sunt singurii vinovati pentru tot ce merge prost. Pai daca nu avem un invatamant asezat, cu modalitati clare de evaluare la sfarsitul unor cicluri de scolarizare care sa spuna clar care-i nivelul elevului si la ce-l ajuta, normal ca elevul e derutat. Putini sunt elevii care invata din placere, din interes...cei mai multi au nevoie de motivatie, ei trebuie sa stie clar, cu mult timp inainte ce examene au de trecut pentru a merge mai departe. Dar la noi? se afla de la un an la altul metodologia de desfasurare a examenelor...nu ar fi normal ca elevul sa stie de la inceputul unui ciclu care-i modalitatea de evaluare finala? sa stie ce si cum sa pregateasca, din timp?
Dupa ce a fost vechiul examen de admitere in liceu(cea mai corecta forma, dupa mine), capacitatea, tot felul de medii si procente, tezele nationale cu subiect unic la clasele a VII-a si a VIII-a, acum se pare ca va fi o admitere la liceu pe baza unui portofoliu realizat dupa o evaluare nationala si dupa media anilor V-VIII. Siii, elevii vor fi consiliati pornind de la aceste portofolii si sfatuiti la ce liceu sa mearga...simplificare nu gluma.
Plus, invatamantul obligatoriu de 13 clase. Da, bine, si cum il obligi pe Gigel sa vina la scoala daca nu vrea, daca nu-i place sa stea in banca , daca nu-i place de fata profilor(ca se enerveaza daca ia nota mica si nu mai vine la scoala), daca ii place mai mult in bar sau in fata blocului, daca vrea sa faca o "cariera" in strainatate sau daca ii place mai mult muncesca decat sa invete (ca-s mai importanti banii decat invatatul chiar daca este doar adolescent). Modalitati de a sanctiona a gasit oare doamna ministru? Prin invatamantul obligatoriu de zece clase ce s-a rezolvat? Elevii lipsesc si mai mult, stiind deja ca nu pot fi exmatriculati.
Pe timpul lui Ceausescu se spunea ca elevii treceau clasele si terminau scoala indiferent de nivelul lor pentru ca asa se cerea de sus. Acum? exact asta se face : sa fie scolarizati, sa vina la scoala doar, doar or termina cele 13 clase, indiferent cum.
Am impresia ca se vrea sa fim prosti. Pornind de la haosul din minister, de la necunoasterea realitatilor din invatamant de catre cei care cica il conduc, pana la salariile profesorilor si dezinteresul elevilor, totul trage spre pamant. Ca sa nu mai spun de "intelectualii" iesiti pe banda rulanta din unele Universitati.
Iar bacalaureatul, pentru ca nervii mei de aici pornisera, iar se va schimba. In primul rand ca de acum cica vor exista doua etape de valuare : prima etapa inca din clasa a XII-a(Limba romana, Limba straina, competente digitale), a doua etapa examenele scrise la Limba si literatura romana, Limba materna(unde e cazul), Matematica/Istorie(in functie de profil) si o disciplina la alegere. Adica e altfel decat pana acum. Plus ca nici macar nu se stie cum se va face evaluarea aceasta de pe parcursul anului scolar si de catre cine? de profesorul de la clasa? Probele scrise se vor da dupa o noua programa, asta-i clar. Asa ca va urma un an greu: trebuie sa inteleaga ministrul, sa explice autorilor de programe, sa inteleaga bine profesorii ca sa explice elevilor ce-i asteapta. Simplu, nu?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu