20 aug. 2009

Greutatea ideala

Ma urc pe cantar si am descoperit ca am luat cam trei kilograme. Eu ma simt bine, ce sa spun, fizic nu ma incomodeaza. Ma cam roade pe creier, totusi, "castigul" meu in greutate.
Caut informatii despre greutatea ideala. Stiu ca, in general, greutatea ideala e cea la care te simti cel mai bine. Pot interveni subiectivisme, avand termeni de comparatie gresit alesi sau nesatisfacatoari in ochii celorlalti. Asa ca eu caut un indiciu cat de cat obiectiv, cat de cat stiintific.
1.Gasesc o formula de calcul pentru Indicele Masa/Corp(Body Mass Index- un indicator oficial, recunoscut stiintific):
Greutatea exprimata in kilograme impartita la Inaltimea la patrat(exprimata in metri).
Eu am un indice 20.45, ceea ce ar insemna ca am o greutate normala pentru inaltimea mea. Ceea ce ma surprinde pe mine e faptul ca-mi spune aici, la rezultat, ca greutatea mea ideala ar fi 56.38 kg, asta insemnand ca ar trebui sa ma mai ingras, ceea ce mi se pare absurd.
Am gasit si graficul acesta pentru valorile BMI:
-sub 18,49 sau mai putin, subponderal
-18,50 - 24,99 greutate normala
-25 - 29,99 supraponderal
-30 - 34,99 obezitate de gr. I
-35 - 39,99 obezitate de gr.II
-40 sau mai mare , foarte obez
Normal ca uneori poti avea o greutate mai mare si sa pari mai slab decat o persoana plina de tesut adipos. Tesutul adipos are o densitate mai mica si ocupa un volum mai mare, de aici impresia de gras.
2. Am mai gasit "formula lui Boca"(care-o fi el): Greutatea ideala=Inaltimea in cm -100. Nu mi se prea pare corecta, dar convenabila pentru multi.
3. Formula lui Lorentz: Inaltimea-100-[(Inaltimea-150):2] .
4.Ultima formula gasita de mine include si varsta: Inaltimea-100+(Varsta/10)x0,9
Macar imi mai fac o idee din cand in cand. Gasesc formulele aici cand ma apuca verificatul ...

6 comentarii:

  1. GM= 50+(H-150)x3/4+(V-20)x1/4
    GF= 0,9xGM
    unde:
    GM este greutatea ideala pentru pers. de sex M
    GF este greutatea ideala pentru pers. de sex F
    H este inaltimea in cm
    V este varsta in ani.

    Ex. de calcul (in cazul meu); am 172 cm si 52 ani. Deci ar trbui sa am:
    50+(172-150)x3/4+(52-20)x1/4=
    =50+16,5+8=74,5kg.
    Am 81kg, sunt cu rezerve pt. orice eventualitate!
    Numai bine, Ana!

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) Poate sunt bune si rezervele la ceva...pe criza asta...
    Eu ar trebui sa am 55,125. Conform formulei, ar trebui sa mai iau putin in greutate...
    Oricum, pare cea mai potrivita formula, incluzand si inaltimea, si varsta, si sexul.

    RăspundețiȘtergere
  3. masa se masoara in Kilograme, iar greutatea in Newton ;)) nu era asa?:D ma rog, asta nu conteaza asa mult ..

    RăspundețiȘtergere
  4. :) da, asa e, ai perfecta dreptate. Chiar si eu ma gandeam. Dar daca te duci la medic, n-o sa te intrebe niciodata( in vecii vecilor, probabil): "ce masa ai?"
    Iar daca te intreaba cineva ce greutate ai, sunt sigura ca nu stai sa inmultesti masa cu acceleratia gravitationala ca sa-i explici colocutorului ca de fapt el ti-a cerut masa si nu greutatea. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. ce aiurea:)) ce sa mai zik d fetele care au 50 de kile? eu ar trebui s am 82?:)) dar am 61 la 14 ani.:)) nu va mirati am 1 73 k inaltime:)) v pup elena:-*

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, eu am putin peste 50 de kg dar din calcule cred ca ar trebui sa fiu putin mai grea pentru varsta si inaltimea mea. Problema se mai pune si altfel: la ce greutate te-ai simtit cel mai bine? cand stii raspunsul , stii care-i greutatea ideala pentru tine. :)

    RăspundețiȘtergere