29 sept. 2009

Incep sa ma tratez...

Stau cu o cana in fata...e apa fierbinte cu "Theraflu extra, raceala si gripa". Ce m-a apucat? ca doar nu-s racita. Tocmai de aceea ma gandesc...
Multe persoane din jurul meu sunt racite in forme diverse, care mai de care: tuse, muci, dureri de cap, de oase si muschi, moleseala...O colega ma avertiza sa nu ma apropii prea tare ca-mi da si mie raceala, si-n timp ce vorbea tinea o batista la gura. Maica-mea si taica-meu tusesc si se simt molesiti, cu dureri de cap. Fiica-mea e racita si ii dau siropele, nepoata-mea a facut temperatura peste 39...cum sa nu ma gandesc la faptul ca tot o sa mi se intample si mie.
Beau acum acest... "Theraflu" pentru ca nu are cum sa-mi dauneze, e doar o bautura calda cu gust de lamaie (ca doar contine "sunset yellow- E110"...oare mai tare ma imbolnavesc?) care contine si paracetamol.
Pentru Maria am cumparat astazi de la farmacie(pe langa alte siropele luate zilele trecute) "Prospan", un sirop pentru tuse din frunze de iedera - adica "extract uscat din Hedera helix" . Sper sa fie bun si Maria sa nu mai tuseasca. Ea a trecut prin urmatoarele etape: stare generala nu prea buna(adica mai alintacioasa si mai scancita decat de obicei), temperatura (bun panadolul), mucutii si apoi tusea.
Ma gandeam apoi la faptul ca noi, oamenii astia civilizati, cam facem exces de medicamente. Orice durere , fuga la medic, la farmacie...Nu ne mai lasam organismul sa lupte singur cu ceea ce il afecteaza. Nu stiu daca este asa bine.
Maica-mea chiar imi spunea: "Pai, mai mama, eu fugeam asa cu voi toata ziua la medic?" Si bine merci, suntem bine sanatosi toti patru copii pe care i-a avut.
Ca sa nu mai spun de ea care s-a nascut la tara, pe timpul "foametei" de dupa al doilea razboi mondial. Cand s-a nascut (intr-o camera obisnuita dintr-o casa obisnuita ) din cauza ca nu plangea, moasa i-a trecut pe la nas o bucata de carpa aprinsa cu scopul de a o trezi...o picatura din carpa topita i-a cazut pe obraz si-atunci da-i tipete de n-o mai puteau opri. Doamne, Doamne! cand am auzit prima data povestea asta, m-am cutremurat. Si cu toate astea a trait. In ziua de azi: ecografii peste ecografii, analize peste analize, tratamente, vizite la medic, nasteri asistate de medic, asistente, moase...nasteri sub apa...
Cu bunicile mele e alta poveste. Au trait amandoua peste nouazeci de ani si-au trecut prin foarte multe greutati . Ce sa mai spun de faptul ca nu erau toata ziua buna ziua la medic sau ca nu se serveau asa aiurea, ca mine, cu ...theraflu.
Oare noi suntem mai sanatosi decat generatiile trecute, cu toate substantele artificial create pentru a ne mentine sau prelungi viata? Eu cred ca suntem mult mai fragili decat ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu