25 sept. 2009

L a Gradina botanica

Astazi a fost prima iesire a Mariei, cu colegii ei. Cum suna!
Da, astazi am fost eu cu Maria (si nu Maria cu mine, asa cum era de obicei) la Gradina botanica. Era o activitate a gradinitei in care am fost atrasi si noi, parintii. Simplu: la grupa mica ar fi fost imposibil pentru biata educatoare sa se descurce cu aproximativ cincisprezece copii de in jur de trei anisori, care mai de care mai alintat, mai plangacios si mai zvapaiat.
Norocul Mariei ca datorita unor circumstante am putut merge cu ea...altfel, statea acasa.
Ieri ii cursesera putin mucutii si nu speram s-o mai duc astazi pe undeva. De dimineata cand ne-am trezit si m-am ridicat din pat a inceput sa se smiorcaie "nu veeeau a gadinisaaa..." Da, se smiorcaie in fiecare dimineata. Nu mai vrea la gradinita si pace! In prima saptamana a fost cea mai viteaza din grupa, a ajutat-o pe educatoare cu colegii smiorcaiti, s-a jucat, a desenat, nu mai pleca de acolo cand ma duceam sa o iau. In week-end, insa, si-a dat seama ce e aceea o zi libera. I-am explicat sambata de ce nu plecam la gradinita: pentru ca e libera. Asa ca daca nu vrea sa mearga la gradi, proclama de una singura zi libera, cand vrea ea.
Deci, dupa micul concert de dimineata am intrebat-o daca se simte bine(avand in vedere inceputul de raceala). Nu, nu se simte bine...ca sa nu mearga la gradinita. Bineee, atunci nu mergem la Gradina botanica, stam acasa. Instantaneu i s-au uscat lacrimile, a sarit din pat si a inceput sa scanceasca pe alte tonuri ca "vea la Gadina botanica".
Maria mai fusese acolo si stia ca trebuie sa ajungem si la acvarii, asa ca vorbea mereu despre pestisori si mai ales de unul(nu stiu exact cum l-a retinut), "pestele arlechin, caraghios"...nu stiu exact la ce se gandea ea.
Am ajuns pana la urma si prin gradina, si in sera, si la acvarii. Grupul nostru de copii, numai grup organizat nu era: care incotro.
In sera, Maria a vazut niste cactusi foarte mari. Nu a vrut sa stea prea mult pe langa ei: "cactusii astia ma eneveaza, au sepi". A vrut apoi sa afle unde sunt florile carnivore...probabil a auzit pe la desene animate. Eu nu tin minte sa-i fi vorbit despre asa ceva.
O alta preocupare a ei era sa intrebe tot timpul " a se miroase": a flori , a umezeala, a brad...
Si de parca iesirea in Gradina botanica nu fusese o iesire afara, normal ca pe urma a trebuit sa mai stam si in parc.
Uite asa m-a dus Maria la Gradina Botanica. Ea cu colegii ei, cu doamna educatoare a ei... ca sa nu mai spun mereu ca eu o duc pe ea peste tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu