29 mar. 2009

"This is the Life"

Habar nu aveam cine este Amy MacDonald, nu stiam cum arata si ce canta. Nu ca acum as sti mare lucru. Am primit o melodie a ei acum ceva timp si mi s-a parut draguta dar s-a pierdut printre altele. Apoi am inceput sa o ascult din ce in ce mai des. In primul rand cred ca imi place muzica si apoi versurile. Aceasta fata este o englezoaica ce si-a lansat primul album in iulie 2007. Melodia "This is the life", a doua de pe album, a ajuns pe la urechile mele abia la inceputul acestui an.
This is the life

Oh, the wind whistles down
The cold dark street tonight
And the people they were dancing to the music vibe
And the boys chase the girls with the curls in the hair
While the shy tormented youth sit way over there
And the songs they get louder
Each one better than before.
R:
And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

So you're heading down the road in your taxi for four
And you're waiting outside Jimmy's front door
But nobody's in and nobody's home 'til four
So you're sitting there with nothing to do
Talking about Robert Riger and his montley crew
And where you're gonna go and where you're gonna sleep tonight.

Cert e ca ascult cu placere melodia si incerc sa aflu de ce. Am urmarit si videoclipul in care nu ma regasesc absolut deloc. Oricum este facut sa prinda la adolescentii petrecareti care traiesc momentul si care sunt cam derutati cu privire la ceea ce ar trebui sa faca in viata . Cantareata, care a si scris melodia, zice ca a compus-o dupa o noapte petrecuta cu prietenii in oras.
Asta-i treaba ei...eu vreau sa stiu de ce imi place mie...Sunt doar doua strofe si un refren repetat obsedant de opt ori. Muzica, in opinia mea are rezonante cowntry si ceva latino pe chitara de pe fond, producand o stare de buna dispozitie. Ciudat e ca vine in opozitie cu tonul usor melancolic, trist, chiar pesimist al vocii lui Amy MacDonald.
Cred ca principala problema de interpretare ar fi in versul:"Where you gonna go?", intrebare repetata ca un laitmotiv si atrage atentia inevitabil. Repetarea refrenului ar putea fi explicata si prin faptul ca devine astfel usor de recunoscut si memorat, intentie evidenta.
Semnificatia superficiala a intrebarii ar fi de confuzie cu privire la destinatie ca spatiu sau ceva de genul "unde mai mergem sa petrecem si in seara asta?"
Ce-am vazut eu insa e faptul ca intrebarea tradeaza confuzia general umana: incotro? ce sa facem cu viata asta care e asa cum e?
In tinerete, fara probleme facem abuz de libertate pentru ca nu avem responsabilitati. Singura preocupare pare a fi aceea de a petrece cu orice chip, chiar daca a doua zi "the head feels twice the size". Totusi, la dezmeticire apare intrebarea:"Where you gonna go?"Dupa ce trece iluzia fericirii, petrecand, revii fata in fata cu viata si in confruntarea asta esti singur, nu cu cei cu care ai petrecut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu