2 feb. 2009

Despre prietenie

Pe cine numesti prieten? Cel care vorbeste cu tine, te ajuta, vine la tine cand ai senzatia ca ti s-au inecat toate corabiile este un prieten?
Prietenia se bazeaza pe iubire, respect, loialitate, responsabilitate, incredere. Cred ca simti daca cineva iti poate fi prieten sau nu- e vorba de instinct. Din acest punct de vedere prietenia este foarte asemanatoare dragostei, pentru ca trebuie sa placi omul pe care vrei sa il ai ca prieten. Oricum, omul de care te indragostesti trebuie sa iti fie si prieten pentru ca altfel e doar foc de paie si fluturasii din stomac se transforma treptat in viermi care iti rod incet ,incet, inima.Indragostirea trece, prietenul nu este, deci n-ai pe cine sa iubesti iar relatia e destinata esecului, sau nu va aduce niciodata fericirea.
Deci prietenia se bazeaza pe o compatibilitate intelectuala si de caracter( in dragoste trebuie sa existe si compatibilitatea sexula, pe langa cele doua).De fapt, poti fi si prietenul unui om care nu e Einstein dar are un caracter ales pentru ca in viata trebuie sa apreciezi caracterul si apoi inteligenta.Am vazut si inteligenti care se comporta ca niste mistreti.
Egoismul este exclus din prietenie pentru ca cei egoisti nu au prieteni.Am cunoscut oameni care doreau totul pentru ei, care se valorizau doar pe ei, carora nu le pasa de necazul altora, care considerau ca sunt cei mai buni(fara drept de replica), ca stiu totul cel mai bine si ca ceilalti gresesc.Astfel de persoane sunt mereu singure , mai mereu posomorate.
La celalalt pol sunt cei care te intampina cu zambetul pe buze, mai ales daca ai o problema.Sunt cei care te ajuta sau incearca sa ofere solutii, la nevoie; care au mereu usa deschisa si care chiar daca sunt ocupati sunt gata sa lase totul pentru a te ajuta.Cei care ajuta fara a cere prea multe explicatii.Cei care nu se supara ca nu le urmezi sfatul pentru ca stiu ca tu esti cel ce decide.
Prietenia poate fi distrusa de lucruri materiale.Se poate renunta la o prietenie pentru ca ai impresia ca iesi in paguba intr-un fel sau altul din cauza relatiei.Poti insa reliza, dupa ce ai renuntat la prietenie, ca ai gresit: simti nevoia companiei persoanei pierdute.
Prietenii sunt capabili sa te accepte asa cum esti, chiar daca in timp te schimbi , nu renunta la tine pentru ca nu mai esti cel de la inceput. Fata de ei trebuie sa te simti liber sa fii TU, si sa nu simti nevoia de a parea altceva. Adevaratii prieteni iti stiu si defectele dar te accepta cu tot cu ele.
Eu nu am multi prieteni: cativa ,dar pe care ma pot baza pentru ca au demonstrat asta in diverse circumstante. Cei care se lauda ca au multi prieteni, au de fapt amici, ceea ce nu-i acelasi lucru cu prieteni(desi pare).
Tristetea mea in privinta prieteniei e ca cel care ar fi trebuit sa-mi fie cel mai bun prieten, nu a fost.

2 comentarii:

  1. E clar ca prietenul adevarat e acela care iti este alaturi cand ti-e greu. Acolo se vede cu adevarat prietenia. Ca la bine toti iti sunt prieteni. Si eu am putini prieteni dar buni si adevarati. Oameni pe care ma pot baza mereu asa cum si ei se pot baza pe mine. As mai avea multe de spus dar prefer sa ma opresc aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu am cautat niciodata prietenia cuiva anume.Mereu am considerat ca totul tine de compatibilitate.Dace e sa fie = e ok daca nu...soarta.Glumesc sau nu.Mai, ce subiecte complicate mai ai(gluma), ma doare creierasul.Cred ca am mai si gresit vizavi de unii prieteni,Nu cred ca am prieteni.Am rude,colege de serviciu, amice,cunostinte, vecine pe care nu le cunosc decat de ''Buna ziua''.Sotul meu da e un ,,potential prieten,,.Cel mai des am tendinta ca pe noile mele cunostinte sa mi le fac prietene dar ma trezesc la timp .

    RăspundețiȘtergere