14 feb. 2009

"TU"

Numele formatiei "Conexiuni" nu-mi spune mare lucru...poate nu am eu suficienta cultura muzicala. Imi pare(din cate imi amintesc,poate gresesc)o formatie cu un stil soft rock, stil la mare moda in anii '80-'90. Acum pare usor retro. Aceasta formatie are o piesa foarte frumoasa, intitulata "Tu".
Uneori, unele melodii nu ar trebui comentate pentru ca si-ar pierde din farmec. E ca atunci cand te indragostesti deodata si vrei sa-ti dai seama cu obstinatie de ce, si astfel strici toata vraja. Totusi, tocmai pentru ca e o melodie deosebita, merita sa vorbesc putin despre ea.
TU

"Tu esti in globul de cristal
Ce-mi arata drumul catre mal
Cand ma pierd in lumea mea si-as vrea
Sa inving tristetea grea.

Tu, nevazuta dar te simt...
Te ignor dar nu pot sa ma mint,
Esti in ceea ce respir, esti tu
Firul ce ma leaga de miracolul din zori
Cand din vis cobori in tot ce ating in jurul meu
Chipul tau il vad mereu in gand,
Esti orice, oricum, oricand...

Tu, asteptarea din amurg
Cand secundele incet se scurg
Cu atingeri moi de catifea
Alintate-n mana ta...

Tu esti ideea de intens
Cautarii mele-i dai un sens
Un motiv ca sa incerc mai mult
Tu esti vocea ce-o ascult
Esti chemarea de demult
Ce ma face sa nu-mi apartin, nu mai sunt eu
Nu mai e nimic al meu, esti tu
Nu pleca nu spune nu..."

Vocea pare a veni dintr-un alt timp, dintr-o alta lume, pare a comunica dincolo de spatiu si timp cu o "Ea", jumatatea perfecta care ar reuni unitatea Androginului si astfel regasind Paradisul pierdut. Imi aminteste de romanul "Adam si Eva" al lui Rebreanu in care perechea arhetipala se cauta de-a lungul a sapte vieti pana se regasesc definitiv si intra in Nirvana.
"Tu" e unica fiinta cu care isi gaseste rostul in aceasta lume. Doar ei i se adreseaza, ea il poate intelege, doar la ea se poate raporta...restul nu mai conteaza. Ea e singura lui ratiune de a fi, este totul, eternitate, liniste, idee de intens, sens, aer, viata lui insasi.
Ea e idealul lui, coincide intocmai cu ceea ce isi doreste...dar este intr-un "glob de cristal" , "nevazuta", "din vis", "idee", "chemare". Concluzia ar fi ca iubirea ideala ramane doar un vis plasmuit de imaginatia noastra, de ceea ce vrem noi sa credem ca traim.
Cel mai mult mi-a placut versul: "Tu esti ideea de intens..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu