4 feb. 2009

Noaptea esti doar a mea

INTRODUCERE:
Acum vreo 8-9 ani aveam o melodie preferata pe care o ascultam iar si iar si tot nu era destul pentru ca e genul acela de melodie pe care o asculti pana la refuz si pana iti trece o stare("care creeaza dependenta":)). Aceasta melodie este "Dac-ai sti" a celor de la"Directia 5".Pe urma am mai ascultat cu placere si:"Am nevoie de tine","Poti sa visezi","Anii"(care mi se pare ca seamana cu ceva strain, nu as putea spune exact cu ce...),"Povestea noastra","Ingerul meu".
Ascultand, ai spune ca s-a urmarit o poveste de dragoste in diverse ipostaze, tocmai pentru a evita monotonia abordarii unei singure teme:iubirea.
Cred ca succesul formatiei(care a mai palit in ultimul timp)se datoreaza versurilor, muzicii, vocii lui Cristi Enache si faptului ca stiu sa faca spectacole live.
1."Daca ai sti" - el o iubeste dar nu stie cum sa-i spuna (se rusineaza putin)
2."Ingerul meu" - s-au gasit si se iubesc (uraaa!);fericire, dar oamenii asculta mai multe melodii pentru a trata " ranile"decat despre fericire.Se zice ca fericirea altora este plictisitoare in timp ce fiecare e trist in felul sau si e mai interesant.
3."Tot ce vrei" - mi-a placut, mobilizatoare
4."Si ce daca" - el e multumit ca are ca avere doar "iubirea ei"(hmmm, macar nu avea de scris mult in declaratia de avere)
5."Am nevoie de tine"-el a iubit-o, a pierdut-o si acum are nevoie de ea(cum realizeaza el mai tarziu ca a avut ce-si dorea...)
6."Povestea noastra" - iubirea a trecut iar el e singur si se intreaba nedumerit: "cand s-a sfarsit?"
TEXT:
Noaptea esti doar a mea

Ca un ecou ai aparut candva
Ca un ecou, parte din viata mea
Te-am asteptat si am gasit in zori lumina,
Te-am cautat si am primit din nou iubirea.

Nimic nu e nou, am mai trait candva
Intr-un decor, departe de lumea mea.
Nu mai vreau sa ma pierd
In iluzii ce vin de departe,
Vreau totul concret, sa simt cum inima imi bate...

Noaptea esti doar a mea
Cu tine vreau sa pot afla
Ce-i dragostea...
Noaptea esti doar a mea
Cand cerul ating
Simt ca pot zbura
In noaptea mea.

O alta zi incepe dar tu nu stii
Ca tot eu voi fi cel pe care il vei dori
Nu mai vreau sa ma pierd
In iluzii ce vin de departe
Vreau totul concret
Sa simt cum inima imi bate...
SCURT COMENTARIU( didactic,nu?) :
Monolog liric despre iubire, normal, ca mai toate textele marca"Directia 5".Si hai sa vedem: el, barbatul sesibil, crede ca s-a indragostit din nou dupa ce "a cautat-o"
si "a asteptat-o"(saracul) dar ea a aparut doar "ca un ecou"(hmmm, deci imateriala).
El realizeaza ca traieste ceva ceva ce a mai cunoscut candva(retrezirea unor sentimente latente ), vorba lui Nichita Stanescu:"o leoaica aramie /cu miscarile viclene" .Acum nu mai vrea doar iluzii desarte(gata cu platonicu') si vrea "totul concret"(eee...se schimba datele problemei). Si daca-i concret, sa fie noaptea, pune conditia indragostitul nostru. Ca atunci zice el ca are exclusivitate din partea celei care il duce pe culmi nebanuite:"cerul ating", "pot zbura".
Totusi, el este sigur ca si ziua ea se va gandi tot la el (ce plin de sine, cred ca afost convingator "noaptea").
Oricum, melodia este foarte frumoasa si te unge la suflet daca esti intr-o pasa proasta. Conjunctivul "vreau sa pot afla " indica faptul ca povestea de dragoste nu s-a consumat ci a ramas la stadiul de vis( idealizata).
RECOMANDARI:
1.daca iti place "Directia 5"
2.daca iti place melodia
3.daca iti plac versurile
4.daca esti indragostit
5.daca vrei sa faci o declaratie de dragoste
6.daca astepti "leoaica aramie",iubirea
7.daca iubesti pe cineva dar tre sa te multumesti cu momente din viata ei pentru ca nu iti apartine
8.daca iti place sa te crezi indragostit chiar daca nu esti
9.daca esti suparat si vrei sa lasi in umbra unei iubiri prezente ,o iubire trecuta ce te-a dezamagit
10.daca se da la radio si nu poti schimba postul
11.daca iti provoaca o stare de liniste
12.daca ti-o recomanda cineva
13.daca nu ai altceva de ascultat.
Eu ma incadrez la cam 7 puncte :)) .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu